19 Ağustos 2013 Pazartesi

22.gün: Dunapataj-Budapeşte (128km.)


Mesafe: 128km.
Süre: 6sa.10dk.

Konaklama: Mathias Hostel

Tarih: 28.07.2012

Gün, Tuna üzerine kurulu, rengarenk köprüleriyle Budapeşte günüydü. Dunapataj’da yemek için bir şeyler bulamadık, girdiğimiz kafede servis 11’de başlıyordu. Aç acına yola koyulduk.  5km.sonra bisiklet yolu bizi güzel bir restorana götürdü. Macarlarda Alman etkileri hakim, dolayısıyla pek İngilizce bilmiyorlar. Anca vücut diliyle sipariş verebildik ve ekmek istemek bu kadar zor olmamalıydı. Yemekte şöyle büyük kepçe Gulaş çorbası içiyorum, akabinde omlet ve üzerine kahve. Güzel bir öğündü. Bu arada Gulaş çorbasının ismi, Osmanlı zamanında Kapıkulu askerlerinin yemeği olan “kul aşından ” geliyormuş. Yolda free wifi buluyoruz ve hostel rezervasyonu yapıyoruz. CS’den atılan onca mesaj boşuna gitmişti.

Yeşilköprü
İkinci su vakası: Hostel rezervasyonu yaparken, kadının biri arabasıyla yol kenarındaki tulumbaya yanaşıp, su dolduruyordu.
Ben: Aa Ege, bak kadın su doldurdu, şu şişeleri ver de, ben de doldurayım.
Ege: Olum dur, belki su içilmiyordur.
Ben: Kadın karbüratöre su almadı ya, içiliyordur herhalde.
Ege: Bence doldurma.

Ege’yi dinlemeyip suyu içtim. Sonuç: suyun tadı rezildi ve kokuyordu. Kadın harbiden karbüratöre su almıştıJ

Ortaköy gelmedi mi aklınıza:)
Bir kavuncu kadına rastlıyoruz, güzel müzik çalıyor arkada. Müziğe aldanıp kavun alıyoruz. Kelekti demeyeceğim, eti bildiğin patates gibiydiL

Budapeşte tabelasını gördüğümüzde gün aydınlıktı. Şehir girişinde yol yapım çalışması vardı. Bu yüzden tehlikeli ana yollardan geçip, havanın kararmasına yakın Yeşilköprü’ye varıyoruz. Tuna ayaklarımızın altında, hoş geldiniz ben de sizi bekliyordum der gibi. Hostel Buda tarafındaydı, köprüden karşıya geçtik. Son bir yokuşun ardında hostele vardık. Adam bir türlü bizim rezervasyonu göremiyordu. Durum sonradan anlaşılıdı; yanlışlıkla önümüzdeki ay için yapmışız. Neyse ki; hostelde boş oda vardı. Hatta daha ucuza tuttuk odayı. 3 gece için yaklaşık 60TL. Burada 2 gün mola veriyoruz, Ege ile ayrı takıldık gündüzleri, sıkılmıştık her günü beraber geçirmekten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder