19 Ağustos 2013 Pazartesi

26.gün: Komarno-Bratislava (149km.)

Mesafe: 149km.
Süre: 7sa.35dk.
Konaklama: Uninova Hostel
Tarih: 01.08.2012

Günler hızlı geçiyordu, güneş yanıkları iyice belli olmaya başlamıştı. Doğuştan Beşiktaşlı gibi olduk, özellikle de Ege. Hafiften zebrayı andırıyordu bacaktaki renk farklılığı. Györ yolunda toprak, çamur, asfalt her türlü yoldan geçiyoruz.

Györ’den yaklaşık 15km.sonra Macar-Slovak sınırına geliyoruz. Tuna yine iki ülke arasındaki sınırı belirlemiş. Tabi artık pasaport kontrolü yok, direk köprüyü geçip Slovakya’ya adım atıyoruz. EuroVelo yolu olmaya aday bir yoldan Bratislava’ya doğru ilerliyoruz. Macaristan’dan sonra burada da Alman etkisi söz konusu. İnsanlar genellikle Almanca biliyor  İngilizce’den ziyade.

Slovakya’dan itibaren İngiltere’ye kadar euroyu kullanacağız. Zaten hesap yapmaktan sıkılmıştık.Bir de ben para bozdurmayı sevmiyorum arkadaş, kazıklanmış gibi hissediyorum kendimi, o yüzden direk ATM’den çekiyorum parayı. Yeri gelmişken, Avrupa’da birçok şehirde kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir banka olan UniCredit ile ortaklığı bulunan Yapı Kredi’yi kullanıyorum. Komisyon almayan bu ortaklık bankalarına http://www.yapikredi.com.tr/tr-TR/en_yakin_ykb/dunyada_atm.aspx buradan göz atabilirsiniz.

Günün tamamını rüzgarsız geçiriyoruz, tur geneli ortalamamız 20km/s. bugün de koruyoruz. Bratislava şehir tabelası, bizim köy tabelalarından halliceydi. Çeşitli maymunluklar yapıp fotoğraf çekiyor ve Slovak başkentine giriyoruz.

Şehir meydanına vardığımızda bir bara oturup yorgunluk birası içiyoruz, içerde Scorpions-wind of change çalıyor. Herhalde bundan daha güzel bir hediye olamazdı. En sevdiğim Scorpions şarkısıdır. Tur şarkım başka ama Pink Floyd-Coming back to life.

Çadırda konakladığımız günlerde, güne erken başlayıp uzun yol alabiliyoruz. Bugün de bunlardan biriydi.  Şehir dışında kalan hostele giderken, tur rekorumuzu geliştirip, toplamda 149km. yapmıştık o gün.