21 Temmuz 2013 Pazar

1.gün: Üsküdar-Avcılar (40km.)

Mesafe: 40km.
Süre: 2sa.45dk.
Konaklama: Liseden arkadaşım Beysim’ in evi
Tarih: 07.07.2012

Let the tour begin
Bu cümleyi yazdığım anda tura başlamış olacaktık. İnanılır gibi değildi. Gece tabiki gözüme uyku girmedi. Hayaller, beklentilerle dolu birkaç saatlik uykudan sonra maceraya uyandık. Önce Beşiktaş’taki Bike&Outdoor’dan odometre aldık ve bisikletleri son bir kez gözden geçirttik. Motorla Üsküdar’a geçtik. Talya tur başlangıç fotoğrafımızı çekti ve yaklaşık 2 ay sürecek olan turumuz başlamış oldu. 

Buradan Harem’e kadar sürdük, tabi Kız Kulesi önünde ilk fotoğraf ve video çekimlerimizi yaptık. Harem’den arabalı vapur ile Eminönü’ne geçtik. Ha sen şimdi madem yine Avrupa tarafına geçicektiniz neden Üskadar’a geçtiniz diyebilirsin. Söyleyeyim, kıtalar arası bir tur olsun diyeJ Eminönü’nde Egemen’in abisi Onur abi karşıladı bizi. Mikrofon bulduk fotoğraf makinesi için, ben 3 tane lastik kanca ile ince ve kalın olmak üzere 3er metrelik pursik ipi aldım. Bu ip dağcılıkta kullanılır ve sağlamlığı ile bilinir. O gün hava inanılmaz sıcaktı . İstanbul’da yanıklara karşı güneş kremimizi sürdük ve akşam saat 5 gibi gerçek anlamda yola koyulmuş olduk. Yoğun İstanbul trafiğinde bisiklet ile ilerlemek arabalara nazaran çok kolaydı. Hatta aralarından geçip, gövde gösterisi bile yaptık şaşkın bakışlar arasında. İlk gün fazla yorulmak istemedik ve Avcılar’da kalmaya karar verdik. 40 km. sonra Avcılardaydık ve bundan yaklaşık 100 tane yaparsak Londra’da olacaktık. Acaba Londra’ya varmadan bir gece önce, bu oran ne olacak çok merak ediyorum. Burada arkadaşlarımızı beklerken bir adam geldi ve bize bir şeyler söyledi. Hangi dil olduğunu anlamadım, bir dil olduğundan da emin değildim zaten. Daha sonra: 

Ben: Abi biz Türküz
Adam: Yok canım dedi bu halde Türk mü olur, Alman mısınız?
Ben: Abi Türküm Türk.
Adam: Baya da iyi konuşuyorsun Türkçeyi, nerden öğrendin?
Ben: Abi valla Türküm, al işte kimliğim.


Adam da haklı bir yerde. Hiç alışkın değil ki; Türklerin bisiklet turu yapmasına. Genelde yabancılar giyinir böyle tekmili kıyafet. Türkiye’nin birçok yerinde aynı bu durum. Egemen ile yaptığımız Güney Ege turunu da hellolar havaryularla tamamlamıştık. Zaten bunu kırmak için de yollarda değil miyiz? Neyse burada Elis ve liseden arkadaşım Beysim ile buluşup tur hakkında konuştuk. Elis bize anahtarlık hediye etti ve Gökçe’nin bana turda yazmam için aldığı günlüğü verdi. İlk gecemizde Beysim’in evinde kaldık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder