20 Temmuz 2013 Cumartesi

Kıtalar arası bir tur

Tur fikri nasıl ortaya çıktı önce buradan başlamak gerek diye düşünüyorum.
Bisiklet hayattır benim için. Acıyı ve tatlıyı aynı tabakta sunar bana, türlü duygular yaşatır. Artık tabağı büyütme vaktinin geldiğini düşünüyordum. Tam bu sırada, daha önce Güney Ege’de bisiklet turu yaptığım arkadaşım Egemen mesaj attı ve “İstanbul’dan Amsterdam’a bisikletle gitmeye ne dersin” diye sordu. Aradığım şey tam da buydu, aranan kan bulunmuştu. Hiç düşünmeden kabul ettim ki; bisikletim yoktu, yeni çalınmıştı. Egemen ile yol haritası çıkarmaya başladık, bisiklet forumlarını okuduk ve gördük ki; daha önce İstanbul’dan Amsterdam, Berlin, Madrid turları yapılmış. Biz de gözümüzü daha kuzeye Birleşik Krallığa diktik. Bildiğimiz kadarıyla ve internet üzerinden yaptığımız araştırmalara göre bunu daha önce yapan bir Türk olmamıştı. Bunu yapacak olan ilk Türkler olmamız, bizi daha da heyecanlandırmıştı. Heyecan katsayımızı artıran başka bir şey de, turun belgeselini çekecek olmamızdı. Zor bir görev daha üstlenmiştik, belki de bisiklet sürmek kolay yanı olacaktı turun.

Gezmeyi sevenler bilirler ki, en sıkıntılı konulardan biri konaklamadır. Ben mesela, konaklamaya para vermekten nefret ediyorum. Bu yüzden çadır dışında konaklama olarak, tamamen ücretsiz ve gezmeyi seven insanların kullandığı harika bir organizasyon olan https://www.couchsurfing.org/ (CS) ile sadece bisikletçilerin kullandığı bir site olan http://warmshowers.org/ (WS)  kullanacaktık. Buralardan faydalanamadığımız durumlarda ise, mecburen hostel ve ya hotellerde konaklayacaktık. 

Rotamızı sonunda hazırlamıştık. Temel olarak EuroVelo bisiklet yollarını ve otoyollar dışındaki alternatif yolları kullanacaktık.
http://www.eurovelo.org/routes/
Rotamızdaki başlıca şehirler: İstanbul, Edirne, Veliko Tarnovo, Vidin, Belgrad, Budapeşte, Bratislava, Viyana, Linz, Nürnberg, Frankfurt, Köln, Eindhoven, Amsterdam ve Londra.

Rotamızı belirledikten sonra Egemen İngiltere vizesi için başvurdu. Yeşil pasaportu vardı dolayısıyla diğer ülkeler için vize almasına gerek yoktu. Benim için zaten sorun yoktu çünkü; Bulgaristan vatandaşlığım var. Egemen’in vizesi tahmin ettiğimizden geç çıktı ve iki hafta rötarla turumuza başlayabildik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder